005

header ads

BUKU BARU: "SURAT YANG TERCECER DALAM TAKSI" karya Rohani DIn / Anie Din

TELAH TERBIT!
"SURAT YANG TERCECER DALAM TAKSI" karya Rohani DIn / Anie Din

Alhamdulillah. Sekarang dalam proses perjalanan menuju Toko buku Gramedia dan Gunung Agung. Semoga 4 hari kedepan sudah siap di terpajang di rak buku.

***

13 cerita yang mengharu biru perjalanan kehidupan keseharian Rohani Din di bingkai dalam satu buku yang cukup menggoda imajinasi kita. Cinta, kenangan, kesedihan, kebahagiaan semua diracik secara manis. Daya tutur yang mengalir serta pesan-pesan yang cukup apik disampaikan dalam kisah yang sangat memesona.

Berbagai kisah perjalanan keseharian menjadi potret sosial masyarakat. Dikemas dalam bahasa Indonesia dan memertahankan kekhasan bahasa melayu dalam dialognya.

...
“Memandangkan suratnya sudah lusuh begitu, tentu tak berapa penting lagi pada tuan yang menyimpannya. Tetapi... Maria simpanlah dulu untuk beberapa hari. Lakukan solat Istikharahlah. Kalau tergerak nak hantar ke syarikat teksi, bolehlah pergi hantar. Kalau tak, terpulanglah pada Maria, nak buang atau apa. Selalulah doakan pasangan suami-isteri itu dan keluarganya dalam keadaan bahagia,” nasihat Haji Basir kepada isterinya.

“Baiklah, Bang.”

Hajah Kamaria menyimpan surat itu di dalam laci almari pakaiannya. Kemudian dia kembali duduk di sisi suaminya menonton siaran Forum Perdana hingga selesai.

--------------------------------------------------------
Judul : "Surat yang Tercecer dalam Taksi"
Penulis : Rohani Din
Halaman: 154 Halaman
Ukuran Buku: 14 cm x 20.5 cm
ISBN: 978-979-19451-4-1
Penerbit: Mata Aksara
Harga: Rp.50.000,-
------------------------------------------------------------

Pemesanan:
Inbox Handoko F. Zainsam.